Dział Mieszkaniowy

Zajmujemy się obsługą nieruchomości komunalnych, socjalnych i użytkowych należących do gminy Busko-Zdrój oraz obsługą Wspólnot Mieszkaniowych znajdujących się na terenie miasta Busko-Zdrój.

Zarządca Anna Gadawska-Śmietana

Współpraca z Naszą Spółką w zakresie zarządzania nieruchomościami wynika głównie z zapisów ustaw regulujących funkcjonowanie wspólnot mieszkaniowych.

Do zadań Działu należy:

  • zabezpieczenie zgodnego z przepisami funkcjonowania nieruchomości,
  • zapewnienie właścicielom wszechstronnej obsługi na wymaganym poziomie,
  • prowadzenie bieżącej dokumentacji oraz sporządzania niezbędnych dla właścicieli zestawień i informacji, ścisłe współdziałanie z zarządami wspólnot mieszkaniowych.

Wypracowane na bazie wieloletnich doświadczeń procedury pozwalają nam na sprawne i zgodne z prawem wywiązywanie się z przyjętych zobowiązań przy uwzględnieniu różnorodnego charakteru obsługiwanych nieruchomości. Kierując się podstawową zasadą rzetelności wobec klienta i stosując przyjęte kanony etyki zawodowej, swoją pracę wykonujemy z poszanowaniem konkurencji – w zgodzie ze wszystkimi uczestnikami rynku nieruchomości.
Naszym głównym celem jest dbałość o majątek naszych klientów i troska o jego bezpieczeństwo. Stale nadzorujemy wykonywanie umów, monitorujemy koszty, analizujemy je i w porozumieniu z właścicielami dążymy do ich optymalizacji. Pomagamy znaleźć lepsze rozwiązania, zatrudniamy dla Was solidnych fachowców.

Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. w Busku-Zdroju zatrudnia doświadczonych fachowców i współpracuje z wypróbowanymi partnerami świadczącymi usługi na wysokim poziomie i konkurencyjnych warunkach. Zapewniamy obsługę finansów zgodnie z obowiązującymi przepisami, przy pomocy specjalistycznego systemu informatycznego. Rozliczenia sporządzane są w ustawowych okresach i w wymaganym zakresie. Wszystkie niezbędne dane są stale archiwizowane z wykorzystaniem technologii zabezpieczających ich przechowywanie.

Zakres obowiązków i uprawnień Zarządcy:

Zarząd, to podejmowanie wszelkich decyzji i czynności, które zmierzają do utrzymania nieruchomości w stanie nie pogorszonym. Zarząd lub w imieniu jego wybrany Zarządca winien również podejmować wszelkie starania w celu inwestowania w nieruchomość, aby uzyskać w przyszłości pożytki obniżające koszty członków wspólnoty. Uprawnienia i obowiązki Zarządcy wynikają z przepisów Ustawy o Gospodarce Nieruchomościami, Ustawy o własności lokali jak również innych ustaw i przepisów wykonawczych. Szczegółowy zakres uprawnień jak i obowiązków powinna określać umowa o zarządzanie nieruchomością.

Wykaz obowiązków i uprawnień Zarządcy nieruchomości:

  • prowadzenie dokumentacji technicznej i finansowej dla zarządzanej nieruchomości
  • sporządzanie projektów uchwał podejmowanych przez wspólnotę
  • wykonywanie uchwał podejmowanych przez wspólnotę
  • prowadzenie spraw meldunkowych zgodnie z obowiązującymi przepisami
  • zapewnienie dostaw mediów – energii elektrycznej, cieplnej, wody, odprowadzenia ścieków, odbioru odpadów stałych
  • utrzymanie czystości i należytego porządku w zakresie wspólnego użytkowania pomieszczeń wspólnych
  • usuwanie skutków awarii
  • bieżąca konserwacja części wspólnych nieruchomości
  • zlecanie do wykonania bieżących remontów
  • terminowe dokonywanie opłat z tytułu ubezpieczenia majątku wspólnoty i zobowiązań podatkowych
  • windykacja zaległości
  • zwoływanie corocznych zebrań sprawozdawczych wspólnoty
  • określanie wysokości zaliczek na koszty bieżącej eksploatacji i fundusz remontowy
  • zawieranie umów z firmami na wykonywanie usług na rzecz wspólnoty
  • prowadzenie ewidencji dotyczącej lokali i ich mieszkańców
  • dokonywanie wszelkich rozliczeń poprzez rachunek bankowy wspólnoty mieszkaniowej

Wykaz czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu:

Uchwały wspólnoty mieszkaniowej decydują o podjęciu przez Zarząd lub Zarządcę czynności przekraczające zakres zwykłego zarządu.

Do tych czynności należą:

  • ustalenie zaliczek na koszty bieżącej eksploatacji i na fundusz remontowy
  • przyjęcie rocznego planu gospodarczego
  • ustalenie wynagrodzenia dla zarządu lub zarządcy nieruchomości
  • ustalenie wysokości opłat na pokrycie kosztów zarządzania
  • wyrażenie zgody na zmianę przeznaczenia części nieruchomości wspólnej
  • udzielenie zgody na nadbudowę lub przebudowę nieruchomości wspólnej
  • udzielenie zgody na zmianę wysokości udziałów po powstaniu odrębnej własności lokalu nadbudowanego lub przebudowanego
  • wyrażenie zgody na zmianę wysokości udziałów
  • dokonywanie podziału nieruchomości wspólnej
  • wytaczanie powództwa w stosunku do właścicieli zalegających z opłatami lub uporczywie i rażąco naruszających porządek domowy
  • udzielanie Zarządowi pełnomocnictw do zawierania umów stanowiących czynność przekraczającą zakres zwykłego zarządu

Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. w Busku-Zdroju oferuje pełen pakiet usług niezbędnych do prawidłowego zarządzania nieruchomością, które można podzielić na trzy podstawowe grupy:

  • czynności administracyjne
  • czynności techniczne
  • kompleksowa obsługa księgowa

Nieruchomości, z którymi nasza firma zawarła umowę o zarządzanie mają zapewnione wszystkie usługi zawarte w ww. grupach w ramach kompleksowej obsługi nieruchomości. Taki model współpracy jest najwłaściwszy, ponieważ zarządzanie nieruchomościami wymaga wiedzy
i doświadczenia w wielu dziedzinach a życie szybko pokazuje, że w procesie zarządzania nieruchomością problemy z zakresu księgowości, prawa i budownictwa stale się przenikają. W przypadku nieruchomości komercyjnych możliwe jest także przejęcie wszelkich obowiązków związanych z obsługą najemców lokali użytkowych.

Czynności Administracyjne:

  • Prowadzenie ewidencji lokali, właścicieli lokali wraz z przypadającymi im udziałami w nieruchomości wspólnej oraz najemców w lokalach nie wyodrębnionych
  • Zawieranie w imieniu wspólnoty umów dla nieruchomości z dostawcami energii elektrycznej, energii cieplnej, ciepłej i zimnej wody, gazu, odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości
  • Zawieranie umów dla nieruchomości wspólnej na usługi kominiarskie i inne usługi związane z prawidłowym funkcjonowaniem urządzeń technicznych w nieruchomości wspólnej (dźwig osobowy, domofon, antena zbiorcza)
  • Ubezpieczenie nieruchomości wspólnej.
  • Wyszukiwanie usługodawców, negocjowanie cen i warunków umów oraz ich zawieranie na usługi związane z zarządem nieruchomością wspólną, merytoryczną kontrolę faktur wystawianych przez usługodawców, kontrolę wykonania umów przez usługodawców oraz zmienianie i rozwiązywanie dotychczasowych umów w przypadkach gospodarczo uzasadnionych
  • Organizacja i obsługa zebrań wspólnoty mieszkaniowej
  • Wykonywanie zleconych przez zarząd wspólnoty czynności związanych z zebraniami właścicieli lokali, zawiadamianie o zebraniach, powiadamianie właścicieli o treści uchwał podjętych w trybie indywidualnego zbierania głosów.
  • Wynajmowanie pomieszczeń w nieruchomości wspólnej w zamian za uzyskanie na rzecz wspólnoty pożytków.
  • Wynajem może nastąpić wyłącznie na podstawie uchwały wspólnoty
  • Wydawanie zaświadczeń lub poświadczanie wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego lub pomocy społecznej
  • Zapewnienie właścicielom informacji o sytuacji wspólnoty oraz dostępu do jej dokumentów
  • Powiadamianie właścicieli lokali o zmianie wysokości opłat związanych z dostawami mediów oraz usług dla nieruchomości
  • Sporządzanie protokołów szkód i utrzymywanie w tych sprawach kontaktów z firmami ubezpieczeniowymi
  • Prowadzenie teczek wspólnot mieszkaniowych wraz z dokumentacją z zebrań wspólnoty
  • Prowadzenie w imieniu wspólnoty wszelkiej korespondencji z urzędami, kontrahentami i członkami wspólnoty w zależności od zaistniałych spraw i potrzeb.
  • Reprezentacja wspólnoty na zewnątrz

Czynności Techniczne:

  • Dbanie z należytą starannością o stan nieruchomości, zgodnie z przepisami ustawy prawo budowlane
  • Sporządzanie planów przeglądów wymaganych ustawą Prawo budowlane, wraz z propozycją preliminarza kosztów
  • Zlecanie i kontrola bieżących napraw i konserwacji budynku
  • Prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości
  • Przygotowywanie planów remontów
  • Przedstawianie ofert w przedmiocie umów z dostawcami mediów, wykonawcami robót i usług
  • Wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych, organizowanie przetargów, negocjowanie cen i warunków umów, przedkładanie najkorzystniejszych ofert
  • Nadzór nad pracą firm wykonujących remonty i modernizację oraz uczestnictwo w komisji przy odbiorze ilościowym i jakościowym wykonywanych robót i usług

Obsługa księgowa:

  • Prowadzenie ksiąg rachunkowych w wersji elektronicznej
  • Sporządzanie bilansu rocznego wraz z deklaracją dla Urzędu Skarbowego
  • Przechowywanie dokumentacji księgowej wspólnoty
  • Obsługa rachunku bankowego wspólnoty
  • Prowadzenie sprawozdawczości wspólnoty dla urzędów zgodnie z obowiązującymi przepisami
  • Prowadzenie indywidualnych rozliczeń zużycia mediów dla poszczególnych właścicieli
  • Kontroling finansów wspólnot
  • Współpraca z bankiem – wysyłanie przelewów, odbiór wyciągów, wyłapywanie i korygowanie pomyłek bankowych
  • Windykacja należności
  • Sporządzanie rocznych planów gospodarczych i finansowych
  • Sporządzanie sprawozdań z realizacji planów gospodarczych i finansowych

Każda wspólnota jest samodzielna pod względem finansowym. Nie praktykujemy zakupów zbiorczych ze środków kilku wspólnot, jak również każda wspólnota posiada niezależne konta bankowe. W wyniku stosowania tych zasad rozliczenia finansowe w poszczególnych nieruchomościach są przejrzyste i sprawdzalne.

Skip to content