Zajmujemy się obsługą nieruchomości komunalnych, socjalnych i użytkowych należących do gminy Busko-Zdrój oraz obsługą Wspólnot Mieszkaniowych znajdujących się na terenie miasta Busko-Zdrój.
Zarządca Anna Gadawska-Śmietana
Współpraca z Naszą Spółką w zakresie zarządzania nieruchomościami wynika głównie z zapisów ustaw regulujących funkcjonowanie wspólnot mieszkaniowych.
Do zadań Działu należy:
- zabezpieczenie zgodnego z przepisami funkcjonowania nieruchomości,
- zapewnienie właścicielom wszechstronnej obsługi na wymaganym poziomie,
- prowadzenie bieżącej dokumentacji oraz sporządzania niezbędnych dla właścicieli zestawień i informacji, ścisłe współdziałanie z zarządami wspólnot mieszkaniowych.
Wypracowane na bazie wieloletnich doświadczeń procedury pozwalają nam na sprawne i zgodne z prawem wywiązywanie się z przyjętych zobowiązań przy uwzględnieniu różnorodnego charakteru obsługiwanych nieruchomości. Kierując się podstawową zasadą rzetelności wobec klienta i stosując przyjęte kanony etyki zawodowej, swoją pracę wykonujemy z poszanowaniem konkurencji – w zgodzie ze wszystkimi uczestnikami rynku nieruchomości.
Naszym głównym celem jest dbałość o majątek naszych klientów i troska o jego bezpieczeństwo. Stale nadzorujemy wykonywanie umów, monitorujemy koszty, analizujemy je i w porozumieniu z właścicielami dążymy do ich optymalizacji. Pomagamy znaleźć lepsze rozwiązania, zatrudniamy dla Was solidnych fachowców.
Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. w Busku-Zdroju zatrudnia doświadczonych fachowców i współpracuje z wypróbowanymi partnerami świadczącymi usługi na wysokim poziomie i konkurencyjnych warunkach. Zapewniamy obsługę finansów zgodnie z obowiązującymi przepisami, przy pomocy specjalistycznego systemu informatycznego. Rozliczenia sporządzane są w ustawowych okresach i w wymaganym zakresie. Wszystkie niezbędne dane są stale archiwizowane z wykorzystaniem technologii zabezpieczających ich przechowywanie.
Zakres obowiązków i uprawnień Zarządcy:
Zarząd, to podejmowanie wszelkich decyzji i czynności, które zmierzają do utrzymania nieruchomości w stanie nie pogorszonym. Zarząd lub w imieniu jego wybrany Zarządca winien również podejmować wszelkie starania w celu inwestowania w nieruchomość, aby uzyskać w przyszłości pożytki obniżające koszty członków wspólnoty. Uprawnienia i obowiązki Zarządcy wynikają z przepisów Ustawy o Gospodarce Nieruchomościami, Ustawy o własności lokali jak również innych ustaw i przepisów wykonawczych. Szczegółowy zakres uprawnień jak i obowiązków powinna określać umowa o zarządzanie nieruchomością.
Wykaz obowiązków i uprawnień Zarządcy nieruchomości:
- prowadzenie dokumentacji technicznej i finansowej dla zarządzanej nieruchomości
- sporządzanie projektów uchwał podejmowanych przez wspólnotę
- wykonywanie uchwał podejmowanych przez wspólnotę
- prowadzenie spraw meldunkowych zgodnie z obowiązującymi przepisami
- zapewnienie dostaw mediów – energii elektrycznej, cieplnej, wody, odprowadzenia ścieków, odbioru odpadów stałych
- utrzymanie czystości i należytego porządku w zakresie wspólnego użytkowania pomieszczeń wspólnych
- usuwanie skutków awarii
- bieżąca konserwacja części wspólnych nieruchomości
- zlecanie do wykonania bieżących remontów
- terminowe dokonywanie opłat z tytułu ubezpieczenia majątku wspólnoty i zobowiązań podatkowych
- windykacja zaległości
- zwoływanie corocznych zebrań sprawozdawczych wspólnoty
- określanie wysokości zaliczek na koszty bieżącej eksploatacji i fundusz remontowy
- zawieranie umów z firmami na wykonywanie usług na rzecz wspólnoty
- prowadzenie ewidencji dotyczącej lokali i ich mieszkańców
- dokonywanie wszelkich rozliczeń poprzez rachunek bankowy wspólnoty mieszkaniowej
Wykaz czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu:
Uchwały wspólnoty mieszkaniowej decydują o podjęciu przez Zarząd lub Zarządcę czynności przekraczające zakres zwykłego zarządu.
Do tych czynności należą:
- ustalenie zaliczek na koszty bieżącej eksploatacji i na fundusz remontowy
- przyjęcie rocznego planu gospodarczego
- ustalenie wynagrodzenia dla zarządu lub zarządcy nieruchomości
- ustalenie wysokości opłat na pokrycie kosztów zarządzania
- wyrażenie zgody na zmianę przeznaczenia części nieruchomości wspólnej
- udzielenie zgody na nadbudowę lub przebudowę nieruchomości wspólnej
- udzielenie zgody na zmianę wysokości udziałów po powstaniu odrębnej własności lokalu nadbudowanego lub przebudowanego
- wyrażenie zgody na zmianę wysokości udziałów
- dokonywanie podziału nieruchomości wspólnej
- wytaczanie powództwa w stosunku do właścicieli zalegających z opłatami lub uporczywie i rażąco naruszających porządek domowy
- udzielanie Zarządowi pełnomocnictw do zawierania umów stanowiących czynność przekraczającą zakres zwykłego zarządu
Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. w Busku-Zdroju oferuje pełen pakiet usług niezbędnych do prawidłowego zarządzania nieruchomością, które można podzielić na trzy podstawowe grupy:
- czynności administracyjne
- czynności techniczne
- kompleksowa obsługa księgowa
Nieruchomości, z którymi nasza firma zawarła umowę o zarządzanie mają zapewnione wszystkie usługi zawarte w ww. grupach w ramach kompleksowej obsługi nieruchomości. Taki model współpracy jest najwłaściwszy, ponieważ zarządzanie nieruchomościami wymaga wiedzy
i doświadczenia w wielu dziedzinach a życie szybko pokazuje, że w procesie zarządzania nieruchomością problemy z zakresu księgowości, prawa i budownictwa stale się przenikają. W przypadku nieruchomości komercyjnych możliwe jest także przejęcie wszelkich obowiązków związanych z obsługą najemców lokali użytkowych.
Czynności Administracyjne:
- Prowadzenie ewidencji lokali, właścicieli lokali wraz z przypadającymi im udziałami w nieruchomości wspólnej oraz najemców w lokalach nie wyodrębnionych
- Zawieranie w imieniu wspólnoty umów dla nieruchomości z dostawcami energii elektrycznej, energii cieplnej, ciepłej i zimnej wody, gazu, odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości
- Zawieranie umów dla nieruchomości wspólnej na usługi kominiarskie i inne usługi związane z prawidłowym funkcjonowaniem urządzeń technicznych w nieruchomości wspólnej (dźwig osobowy, domofon, antena zbiorcza)
- Ubezpieczenie nieruchomości wspólnej.
- Wyszukiwanie usługodawców, negocjowanie cen i warunków umów oraz ich zawieranie na usługi związane z zarządem nieruchomością wspólną, merytoryczną kontrolę faktur wystawianych przez usługodawców, kontrolę wykonania umów przez usługodawców oraz zmienianie i rozwiązywanie dotychczasowych umów w przypadkach gospodarczo uzasadnionych
- Organizacja i obsługa zebrań wspólnoty mieszkaniowej
- Wykonywanie zleconych przez zarząd wspólnoty czynności związanych z zebraniami właścicieli lokali, zawiadamianie o zebraniach, powiadamianie właścicieli o treści uchwał podjętych w trybie indywidualnego zbierania głosów.
- Wynajmowanie pomieszczeń w nieruchomości wspólnej w zamian za uzyskanie na rzecz wspólnoty pożytków.
- Wynajem może nastąpić wyłącznie na podstawie uchwały wspólnoty
- Wydawanie zaświadczeń lub poświadczanie wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego lub pomocy społecznej
- Zapewnienie właścicielom informacji o sytuacji wspólnoty oraz dostępu do jej dokumentów
- Powiadamianie właścicieli lokali o zmianie wysokości opłat związanych z dostawami mediów oraz usług dla nieruchomości
- Sporządzanie protokołów szkód i utrzymywanie w tych sprawach kontaktów z firmami ubezpieczeniowymi
- Prowadzenie teczek wspólnot mieszkaniowych wraz z dokumentacją z zebrań wspólnoty
- Prowadzenie w imieniu wspólnoty wszelkiej korespondencji z urzędami, kontrahentami i członkami wspólnoty w zależności od zaistniałych spraw i potrzeb.
- Reprezentacja wspólnoty na zewnątrz
Czynności Techniczne:
- Dbanie z należytą starannością o stan nieruchomości, zgodnie z przepisami ustawy prawo budowlane
- Sporządzanie planów przeglądów wymaganych ustawą Prawo budowlane, wraz z propozycją preliminarza kosztów
- Zlecanie i kontrola bieżących napraw i konserwacji budynku
- Prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości
- Przygotowywanie planów remontów
- Przedstawianie ofert w przedmiocie umów z dostawcami mediów, wykonawcami robót i usług
- Wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych, organizowanie przetargów, negocjowanie cen i warunków umów, przedkładanie najkorzystniejszych ofert
- Nadzór nad pracą firm wykonujących remonty i modernizację oraz uczestnictwo w komisji przy odbiorze ilościowym i jakościowym wykonywanych robót i usług
Obsługa księgowa:
- Prowadzenie ksiąg rachunkowych w wersji elektronicznej
- Sporządzanie bilansu rocznego wraz z deklaracją dla Urzędu Skarbowego
- Przechowywanie dokumentacji księgowej wspólnoty
- Obsługa rachunku bankowego wspólnoty
- Prowadzenie sprawozdawczości wspólnoty dla urzędów zgodnie z obowiązującymi przepisami
- Prowadzenie indywidualnych rozliczeń zużycia mediów dla poszczególnych właścicieli
- Kontroling finansów wspólnot
- Współpraca z bankiem – wysyłanie przelewów, odbiór wyciągów, wyłapywanie i korygowanie pomyłek bankowych
- Windykacja należności
- Sporządzanie rocznych planów gospodarczych i finansowych
- Sporządzanie sprawozdań z realizacji planów gospodarczych i finansowych
Każda wspólnota jest samodzielna pod względem finansowym. Nie praktykujemy zakupów zbiorczych ze środków kilku wspólnot, jak również każda wspólnota posiada niezależne konta bankowe. W wyniku stosowania tych zasad rozliczenia finansowe w poszczególnych nieruchomościach są przejrzyste i sprawdzalne.